Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Hej! lite info om mig och mitt liv bland hästarna

Av Lovisa Andersson - 18 september 2013 17:42

Börjat blogga IGEN! får se hur det går den här gången. 


Tänkte berätta lite om mig själv!

Jag heter då Lovisa Andersson och är född 14 Januari 2000 (13år). Jag har ridit nästan hela mitt liv och har haft sköthästar. Jag och min kompis Emilia va skötare på 3 små shettisar en period men vi tröttna efter ett tag. Tjeje som hade shettisarna lovade oss att få rida hennes D-ponny i utbyte att vi mockade och motionerade shettisarna ( gick ut och gick med dom ).

Vi fick rida D-ponnyn 2 ggr på ungefär ett halv år. Sen har jag haft sköthästar på ridskolan jag rider på. Vet inte riktigt hur många men det blit några stycken om jag ska räkna.Den första hete Maximus men kallades Musse.


Musse

Ridskolan hade lånat Musse från en annan ridskola. Jag va skötare på Musse när jag va runt 9-11år. Då tävlade jag honom på klubben på 50cm. Vilket va högt för mig då, jag tror det va en elr möjligtvis 2 tävlingar som jag satt kvar på. På dom andra tävlingarna åkte jag av för att han stannade så jag gjorde en kullerbytta ner för han sida. Efter att jag ramlade av och landade på ryggen och stukade foten, armen (handleden) och nästan bröt fingret så tröttnade jag. Då kommer vi till historian med Zigge.


Zigge.

Zigge lånade ridskolan också från en annan ridskola. Jag va aldrig skötare på honom då min bästavän va det. Cyganek 2 som han då heter på riktigt, är en liten B-ponny som är busig och väldigt bångstyrig! Ibland vägrade han att gå rakt på och vill svänga rakt in på ridbanan. Han vägrade gå tillbacka till spåret hur mycket man än styrde! Jag tävlade honom flera gånger. Det va klart han vägrade men jag satt kvar! Så vi tävlade tsm på på KM. Det gick väldigt bra, jag kom nämligen 1:a! Det va min sista tävling på Zigge. Han åkte bara någon månad efter det tillbaka till sin ridskola. 


Heavy.

jag blev sedan skötare på hästen Heavy. Han är en svart häst med vita strumpor och en vid bläs. Han ser ut som en shire. Jag red han lite på ett ridläger på sommarlovet. Jag borstade honom mest och tävlade han aldrig. Sen så kom Czam. Bild på mig och Heavy   


Czam. ( sam )

Czam är en vit gammal dam som är blanras mellan arab och något annat, kommer inte ihåg vad.Jag red henne engång när jag red om i en grupp för jag hade varit sjuk gången innan. Jag kan inte säga att vi klickade men det gick super bra! Jag blev genast skötare på henne, så då hade jag två sköthästar.Czam va inte den bästa på att hoppa och gick rakt ut med huvudet HELA tiden. fick aldrig ner henne i form. Efter som jag va intreserad av hoppning så tävlade jag då inte någon häst.  Första ridpasste med Czam   

Jag slutade sedan vara skötare på Czam och Heavy för att jag började rida TinTin.


TinTin.

TinTin är en brun liten busig B-ponny. Han är född 02 och är min nuvarande sköthäst.Han är ganska fåig och låtsas bli rädd för saker. Jag har ridit han väldigt länge nu och vi har tävlat i snart 1år. Jag har bara tävlat på ridskolor pgv att jag inte haft grönt kort, varken eget elr någon annans att tävla på. Han är lätt att få ner i form och pigg och glad på att hoppa. Eller ja han är ju lite fånig så han låtsas vara rädd för hindrena i bland och vägrar då. Men om man vet hiur man ska göra så hoppar han och det börjar gå väldigt bra nu. Den 21 september ska vi ut och tävla med laget i Ludvika.

lägger in en video från en tävling här nedan! ;) 



Det här va ett inlägg om mig och mitt liv inom ridningen. ;) hoppas ni lärde könna mig lite iaf:D Skrev en timme:)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa Andersson - 25 september 2013 09:11

Just nu sitter jag i skolan. Hade nyss matte och har rast till 5 i halv. Vet inte riktigt vad jag ska skriva jue. Juste snart kommer det en video när jag kläcker ett ägg i håret, fast på insta. Följ mig där! anderssonloviisa ...

Av Lovisa Andersson - 24 september 2013 20:40


Vet inte riktigt vad jag ska skriva på bloggen. Är det något ni vill se? Mina djur? Favorit kläder? Bästa godiset? Min sminkning? Asså vad som helst? Kom gärna med förslag!! Lägger till en bild på finaste LEO!:) ...

Av Lovisa Andersson - 24 september 2013 15:41


Hej, länge sen jag blogga nu. Men uppdaterade mobilen och appen hade damp den funkade inte.. Men iaf i söndags va jag och min kompis Moa till killarnas studio. Vi väntade där as länge och till slut kom dom. Så sjukt glad, om jag inte haft vetat var...

Av Lovisa Andersson - 20 september 2013 14:37


Just nu tar jag en "promenad" för att jag inte kunde va med på idrotten för jag har ont i halsen. Skolan idag har väll varit helt okej, dagen har väll gott bra. Vi hade glosfrossa på tyskan. För er som inte vet vad det är så är det typ alla glosor vi...

Av Lovisa Andersson - 19 september 2013 13:49


Vilka har uppdaterat till IOS 7? Jag har, och det så mycket konstigare, men ändå coolt! Fast jag saknar den gamla designen. Drt här designen är mer ljus och fyllig. Jag lägger in en bild här nedan! Jag va hemma idag med eftersom jag hade ont i ha...

Presentation

Hej,jag heter Lovisa och är 14år. Jag rider och har en sköthäst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards